CENG 568
Çoklu Etmen Sistemleri
| Dersin Ayrıntıları | |||||||||
| CENG 568
|
Çoklu Etmen Sistemleri | ||||||||
| Dersin Yarıyılı | T+U | Kredi | AKTS | ||||||
| 3+0 | 3 | 9 | |||||||
| Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
| Dersin Düzeyi | Lisansüstü | ||||||||
| Bölümü / Programı | Bilgisayar Mühendisliği Bölümü/Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı | ||||||||
| Öğrenim Türü | Yüz yüze | ||||||||
| Dersin Türü | Zorunlu [ ] / Teknik Seçmeli [ x ] | ||||||||
| Dersin Amacı | Öğrencileri çoklu etmen sistemlerindeki güncel eğilimler konusunda ileri seviyeye taşımak. | ||||||||
| Dersin İçeriği | Akıllı etmenler, tümdengelimsel akıl yürütme, pratik akıl yürütme ve tepkisel ile hibrit etmenler, çoklu etmen etkileşimleri, iletişim, işbirlikçi dağıtık problem çözme. | ||||||||
| Ön Koşulları | Yok | ||||||||
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Emrah İnan | ||||||||
| Dersi Verenler | Dr. Öğr. Üyesi Emrah İnan | ||||||||
| Dersin Yardımcıları | Yok | ||||||||
| Dersin Staj Durumu | Yok | ||||||||
| Ders Kaynakları | |||||||||
| Kaynaklar | Michael Wooldridge, An Introduction to Multiagent Systems, John wiley & sons, 2009.
Y.Shoham and K. Leyton-Brown, Multiagent Systems: Algorithmic, Game-Theoretic and Logical Foundations, Cambridge University Press, 2009. |
||||||||
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metotları | |||||||||
| Sunumlar, ödevler, araştırma. | |||||||||
| Değerlendirme Ölçütleri | AKTS Hesaplama İçeriği | ||||||||
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı % | Etkinlik | Sayı | Süre | İş Yükü (Saat) | |||
| Ödevler | 2 | %20 | Haftalık Ders | 14 | 3 | 42 | |||
| Vaka çalışmaları | – | Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (Ödev, Okuma, Bireysel Çalışma vb.) | 14 | 2 | 28 | ||||
| Laboratuvar çalışması | – | ||||||||
| Diğer uygulamalar | – | ||||||||
| Proje | – | ||||||||
| Kısa sınavlar | – | Sınavlar ve Sınava Hazırlık (Derse Katılım, Sunum, Yarıyıl Sınavı, Final Sınavı, Kısa Sınavlar vb) | 2 | 5 | 10 | ||||
| Yıl içi sınavları | 1 | %30 | |||||||
| Final sınavı | 1 | %50 | |||||||
| Toplam | 80 | ||||||||
| Dersin Öğrenme Çıktıları | |||||||||
| Bu dersi başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||||||||
| Sıra No | Açıklama | ||||||||
| Ö1 | Akıllı etmenlerin ve bunların türlerinin, tümdengelimsel, pratik ve tepkisel etmenler de dahil olmak üzere temel kavramlarını anlayabilmek. | ||||||||
| Ö2 | Çoklu etmen etkileşimlerini ve bunların işbirliği sağlama, iletişim ve işbirlikçi dağıtık problem çözme üzerindeki rolünü analiz edebilmek. | ||||||||
| Ö3 | Çoklu etmen sistemleri için mantık uygulayarak, karmaşık ortamlarda etmen davranışlarını modelleyebilmek ve akıl yürütebilmek. | ||||||||
| Ö4 | Akıllı etmenlerin uygulamalarını keşfederek, özellikle büyük dil modellerinde kullanımına odaklanabilmek. | ||||||||
| Ders Konuları | |||||||||
| Hafta | Konu | ||||||||
| 1 | Giriş | ||||||||
| 2 | Akıllı etmenler | ||||||||
| 3 | Tümdengelimsel akıl yürütme etmenleri | ||||||||
| 4 | Pratik akıl yürütme etmenleri | ||||||||
| 5 | Tepkisel ve hibrit etmenler | ||||||||
| 6 | Çoklu etmen etkileşimleri | ||||||||
| 7 | İşbirliği Sağlama | ||||||||
| 8 | İletişim | ||||||||
| 9 | İşbirlikçi dağıtık problem çözme | ||||||||
| 10 | Yöntemler | ||||||||
| 11 | Çoklu etmen sistemleri için mantık | ||||||||
| 12 | Uygulamalar | ||||||||
| 13 | Büyük dil modellerindeki uygulamalar | ||||||||
| 14 | Tartışma | ||||||||
Öğretim Elemanı
Diğer Yüksek Lisans Dersleri
- CENG 500
- CENG 501
- CENG 502
- CENG 503
- CENG 504
- CENG 505
- CENG 506
- CENG 507
- CENG 508
- CENG 509
- CENG 511
- CENG 512
- CENG 513
- CENG 514
- CENG 515
- CENG 516
- CENG 517
- CENG 518
- CENG 521
- CENG 522
- CENG 523
- CENG 524
- CENG 525
- CENG 531
- CENG 532
- CENG 533
- CENG 534
- CENG 541
- CENG 542
- CENG 543
- CENG 544
- CENG 551
- CENG 552
- CENG 555
- CENG 556
- CENG 557
- CENG 561
- CENG 562
- CENG 563
- CENG 564
- CENG 565
- CENG 566
- CENG 567
- CENG 590
- CENG 608
- CENG 611
- CENG 612
- CENG 613
- CENG 631
- CENG 632
- CENG 641
- CENG 642
- CENG 643
- CENG 651
- CENG 661
- CENG 662
- CENG 663

