CENG 431
Yazılım Sistemleri Geliştirilmesi
Açık kaynak kod ve paylaşılan yazılım kavramları, kalite ve kullanım şartları konuları, yazılım tekrar kullanımı, program kütüphaneleri, yazılım bileşenleri, diğer kütüphane ve bileşenlerin oluşturulması, uygulama program arayüzleri, ayrı derlemenin kullanımı, yazılım bileşenleri ve kütüphanelerin kullanımı, büyük yazılım sistemleri geliştirmenin zorlukları, yazılımların metrikler ve ölçütler kullanılarak değerlendirilmesi, yazılım kriterleri, arayüz tasarım prensipleri, çoklu-ortam konuları, renk, ses, video ve çoklu-ortamlara ilişkin problemler, nesne temelli programlamının ileri konuları, moduler tasarım, saklama ortamları yönetim konuları, paralelleştirme, istemci-sunucu yaklaşımı, sunucu çeşitleri, orta katmanın rolü, istemci ve sunucu servisleri için gerekli yazılım desteği, genel kullanım gören yazılım araçlarının geliştirilmesinde kullanılan nesne temelli teknikler, applet ve servlet yapıları, basit tasarım örüntüleri, yazılım yaşam döngüsü ve aşamaları, süreç kavramı, yazılım geliştirme yaklaşımlarının farkları ve bu farkların sebepleri.
KONU |
Nesne tabanlı yazılım geliştirme 1 |
Nesne tabanlı yazılım geliştirme 2 |
UML ile nesne tabanlı analiz ve tasarım 1 |
UML ile nesne tabanlı analiz ve tasarım 2 |
Bileşenler ile yazılım geliştirme |
Soyutlama ile tasarım yaklaşımı |
Nesne tabanlı uygulama çatıları |
Tekrar kullanım |
Kod iyileştirme |
Birim testleri |
Tasarımdan yazılıma örnek bir çalışma |
Tasarım Şablonları 1 |
Tasarım Şablonları 2 |
Tasarım Şablonları 3 |
Öğretim Elemanı
- CENG 400
- CENG 411
- CENG 415
- CENG 416
- CENG 418
- CENG 421
- CENG 422
- CENG 424
- CENG 432
- CENG 433
- CENG 434
- CENG 435
- CENG 436
- CENG 437
- CENG 441
- CENG 442
- CENG 443
- CENG 444
- CENG 451
- CENG 452
- CENG 461
- CENG 462
- CENG 463
- CENG 464
- CENG 465
- CENG 471
- CENG 472
- CENG 473
- CENG 481
- CENG 482
- CENG 483
- CENG 484
- CENG 485
- CENG 486
- CENG 487
- CENG 488