CENG 487
Bilgisayar Grafiğine Giriş
Bu ders bilgisayar grafiği oluşturma tekniklerini ve programlama arabirimlerini konu alır. Derste bilgisayar grafiği için gerekli temel matematiksel konular (iki ve üç boyutlu dönüşümler), ışıklandırma modelleri, görüntü oluşturma teknikleri, basit sahne modelleme ve görünürlük analizi yöntemleri anlatılmaktadır. Ayrıca bu bilgisayar grafiği tekniklerinin OpenGL programlama arabirimi ile güncel donanım üzerinde uygulanmasını da kapsar.
Dersin Amacı
Dersin temel amacı öğrencilerin modelleme, oluşturma, dokulandırma ve ışıklandırma benzeri temel Bilgisayar Grafiği konularında bilgi sahibi olmalarıdır. Öğrenciler bilgilerini OpenGL benzeri standart programlama arabirimleriyle öğrendiklerini uygulama konusunda pratik kazanacaklardır.
Kaynakça
Interactive Computer Graphics: A Top-Down Approach with OpenGL, by Edward Angel and Dave Shreiner
Öğrenim Çıktıları
1. Bilgisayar grafiği tekniklerini standart programlama arabirimleri kullanarak uygulayabilme
2. 3B nesneler ile imge görüntüleri arasındaki matematiksel ilişkiyi türetebilme
3. Farklı ışıklandırma modellerini karşılaştırabilme
4. Oluşturma yazılımlarını görünürlük veri yapıları kullanarak eniyileyebilme
Konu |
Giriş |
Renk |
Bilgisayar Grafiği için Matematik |
Üç Boyutlu Grafik |
OpenGL |
Dokulandırma |
Gölgelendirme ve Işıklandırma I |
Oluşturmaya Giriş |
Işınatımı |
Işın Taramanın Temelleri |
Foton Haritalama ve Küresel Işıklandırma |
Işın Taramanın Hızlandırılması |
Gölgelendirme ve Işıklandırma II |
Hacim Oluşturma |
Öğretim Elemanı
- CENG 400
- CENG 411
- CENG 415
- CENG 416
- CENG 418
- CENG 421
- CENG 422
- CENG 424
- CENG 431
- CENG 432
- CENG 433
- CENG 434
- CENG 435
- CENG 436
- CENG 437
- CENG 441
- CENG 442
- CENG 443
- CENG 444
- CENG 451
- CENG 452
- CENG 461
- CENG 462
- CENG 463
- CENG 464
- CENG 465
- CENG 471
- CENG 472
- CENG 473
- CENG 481
- CENG 482
- CENG 483
- CENG 484
- CENG 485
- CENG 486
- CENG 488