CENG 487

Bilgisayar Grafiğine Giriş

Bu ders bilgisayar grafiği oluşturma tekniklerini ve programlama arabirimlerini konu alır. Derste bilgisayar grafiği için gerekli temel matematiksel konular (iki ve üç boyutlu dönüşümler), ışıklandırma modelleri, görüntü oluşturma teknikleri, basit sahne modelleme ve görünürlük analizi yöntemleri anlatılmaktadır. Ayrıca bu bilgisayar grafiği tekniklerinin OpenGL programlama arabirimi ile güncel donanım üzerinde uygulanmasını da kapsar.

Dersin Amacı

Dersin temel amacı öğrencilerin modelleme, oluşturma, dokulandırma ve ışıklandırma benzeri temel Bilgisayar Grafiği konularında bilgi sahibi olmalarıdır. Öğrenciler bilgilerini OpenGL benzeri standart programlama arabirimleriyle öğrendiklerini uygulama konusunda pratik kazanacaklardır.

Kaynakça

Interactive Computer Graphics: A Top-Down Approach with OpenGL, by Edward Angel and Dave Shreiner

Öğrenim Çıktıları

1. Bilgisayar grafiği tekniklerini standart programlama arabirimleri kullanarak uygulayabilme

2. 3B nesneler ile imge görüntüleri arasındaki matematiksel ilişkiyi türetebilme

3. Farklı ışıklandırma modellerini karşılaştırabilme

4. Oluşturma yazılımlarını görünürlük veri yapıları kullanarak eniyileyebilme

Konu
Giriş
Renk
Bilgisayar Grafiği için Matematik
Üç Boyutlu Grafik
OpenGL
Dokulandırma
Gölgelendirme ve Işıklandırma I
Oluşturmaya Giriş
Işınatımı
Işın Taramanın Temelleri
Foton Haritalama ve Küresel Işıklandırma
Işın Taramanın Hızlandırılması
Gölgelendirme ve Işıklandırma II
Hacim Oluşturma