CENG 211
Programlamanın Temelleri
Kontrol Yapıları, Sınıflar ve metotlar, Kalıtım, Çokbiçimlilik, Arayüzler, Ayrıksı Durum Kotarımı, Akışlar ve Dosya G/Ç, Özyineleme, Dinamik Veri Yapıları.
Dersin Amacı
Nesne tabanlı programlama yeteneğini kazandırmak
Nesne tabanlı yazılım tasarımını başlangıç seviyesinde öğretmek
Temel algoritmaların ve veri yapılarının nesne tabanlı kodlanmasını öğretmek
Java API tanımı ve kullanımı orta seviyede öğretmek
Simülasyon programlama için gerekli yetenekleri kazandırmak.
Kaynakça
Walter Savitch; 2012; “Java: An Introduction to Problem Solving and Programming”; 6th Ed.; Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall; ISBN 0-273-75142-5 ,Deitel&Deitel; “Java How to Program”; 9th Ed.; Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall; ISBN 0-273-75976-0
Öğrenme Çıktıları:
Bu dersi tamamladığında öğrenci :
1. Veri yapılarının nesneye dayalı bir biçimde kullanımını uygulama
2. Problem çözümü için algoritmaların nensneye dayalı bir biçimde tasarlanması
3. Farklı yazılım geliştirme yaklaşımlarını bilme ve karşılaştırma
4. Problemleri analiz etme, çözüm geliştirme ve gerçekleştirme
5. Soyutlama yeteneğini nesneye dayalı programlama alanında kullanma
6. Bilgisayar mühendisliği yöntemleri ile gerçek dünya problemlerini çözmek
| Konular |
| Nesne Yönelimli Programlamaya Giriş |
| Kontrol Yapıları ve veri saklama |
| Sınıflar, nesneler ve metotlar |
| Sınıflar, nesneler ve metotlar |
| Kalıtım |
| Çokbiçimlilik |
| Vize |
| Abstrakt Veri Yapıları |
| Java API programlama |
| İstisna ve hata yönetimi |
| Nesne yönelimli analiz ve tasarım |
| UML sınıf diyagramları ile tasarım ve koda dönüştürme |
| Simülasyon programlama |
| Önemli konuların tekrarı ve dönemin değerlendirilmesi |
Notlandırma
Vize 25%
Kısa Sınav 20%
Ödev 20%
Final 35%




